top of page
Zoeken

Uitnodiging ALV 15 april 2024 (online)

Bijgewerkt op: 25 mrt.



Beste leden,


Over zes weken zal op maandag 15 april de Algemene ledenvergadering (online) plaatsvinden van 19.00u tot 21.30u. We nodigen je van harte uit om aan deze ALV deel te nemen. 


Deze ALV hebben we een primeur: studentleden mogen voor de eerste keer ook stemmen omdat de statuten onlangs op dit punt gewijzigd zijn.


Tijdens de ALV worden onder andere het jaarverslag 2023 en de jaarrekening 2023 besproken en ter stemming gebracht. Ook zal er gestemd worden over het al dan niet doorzetten van een gerechtelijke procedure over de tolktarieven.


Daaraan voorafgaand is er gelegenheid om vragen hierover te stellen.


Verder zal op deze avond Markell Gremmen vanuit het RTGS een presentatie houden over de positionering van de Klachtencommissie onder het RTGS per 1 juli a.s. en over het nieuwe reglement van de Klachtencommissie.


De agenda, de notulen, het jaarverslag, de jaarrekening en de overige stukken zijn vanaf 25 maart te vinden op de NBTG-website en worden ook naar de leden verstuurd.


Reacties op stukken

Om ervoor te zorgen dat de notulen, het jaarverslag en de jaarrekening in korte tijd kunnen worden behandeld, is er een schriftelijke feedbackronde ingelast. Dat betekent dat iedereen gevraagd wordt om opmerkingen met betrekking tot deze stukken vóór 8 april per mail naar info@nbtg.nl te sturen. Het bestuur bekijkt of er op basis van de feedback nog aanpassingen gedaan moeten worden en vervolgens zullen de definitieve stukken, als er wijzigingen zijn, uiterlijk 11 april verstuurd worden, zodat iedereen deze tijdig ontvangt en er op de ALV over gestemd kan worden.


Vragen aan het bestuur

Er is ook weer tijd gereserveerd om met het bestuur van gedachten te wisselen over zaken die spelen in het werkveld en om vragen te stellen over issues die het bestuur de afgelopen maanden heeft opgepakt. Om dit in goede banen te leiden willen we jullie verzoeken om vragen vooraf per mail aan ons te sturen, zodat we ervoor kunnen zorgen dat zoveel mogelijk vragen beantwoord kunnen worden op de ALV.


Je kunt je vragen uiterlijk 11 april mailen naar info@nbtg.nl.


Aanmelden


Wij hopen zoveel mogelijk leden op de online ALV te zien, zodat we gezamenlijk een goede inhoudelijke discussie kunnen voeren en we als vereniging weer input hebben om mee verder te gaan. Heb je zin om je aan te melden, geef je dan uiterlijk 11 april op via de knop ‘ledenadministratie’ op de website. Daar kun je in de agenda zien dat een ALV is gepland op 15 april van 19.00u tot 21.30u. Als je op ‘ALV’ klikt, kan je je aanmelden.


RTGS-uren

Voor het ALV-programma is ons 1,75 RTGS-uren toegekend door het RTGS.


Tolk nodig?

Heb je een tolk nodig tijdens de ALV en heb je een voorkeur voor een tolk, laat het ons dan uiterlijk 28 maart weten. Je kunt daarover contact opnemen met de bureaucoördinator via info@nbtg.nl.


Machtiging

Er kan tijdens de ALV worden gestemd door de aanwezige tolkleden én studentleden. Indien je niet aanwezig kunt zijn, is het mogelijk om een mede-tolk- of studentlid, dat wel bij de de ALV aanwezig is, te machtigen om voor jou te stemmen. Ieder tolk- of studentlid kan maximaal door drie tolk- of studentleden gemachtigd worden. Je kunt een collega machtigen door het machtigingsfomulier ingevuld naar ons te mailen. Je mag ook een (duidelijke) foto maken van het ingevulde machtigingsformulier en dit naar ons mailen (info@nbtg.nl). Het machtigingsformulier is eveneens vanaf 25 maart bij de ALV-stukken te vinden op de website.


Heb je nog vragen, neem dan contact op met het NBTG-secretariaat (info@nbtg.nl).


Tot ziens op 15 april!


Met vriendelijke groet,

namens het NBTG bestuur,


Kees-Ate van der Meer, voorzitter


Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page