top of page
Zoeken

Onderzoek naar (voor)schoolse vaardigheden kinderen met en zonder gehoorverlies


Beste leden,


Bij ons kwam het volgende verzoek binnen. We delen dit graag met jullie.


Mijn naam is Romy Verhoeven en ik ben promotieonderzoeker bij Kentalis in samenwerking met de Radboud Universiteit. Onlangs hebben jullie contact gehad met mij via Instagram. Ik heb begrepen dat jullie graag geïnformeerd willen worden via mail over het onderzoek.


Mijn onderzoek kijkt naar de (voor)schoolse vaardigheden van kinderen met én zonder gehoorverlies van 3.5 tot 6 jaar oud. (Voor)schoolse vaardigheden zijn belangrijk voor een kind om goed op school te functioneren en omvat vaardigheden zoals lezen en schrijven, maar ook zelfstandig werken en op je beurt wachten. Dove en slechthorende kinderen ervaren vaak meer problemen met hun schoolse vaardigheden dan horende kinderen. Het is belangrijk om te identificeren waar deze kinderen moeite mee hebben om ze betere ondersteuning te bieden - dit is waar ik onderzoek naar ga doen.


Voor mijn onderzoek zoek ik ouders met kinderen tussen 3 en 4 jaar die het leuk vinden om mee te doen – ik zoek zowel horende kinderen als dove/slechthorende kinderen. Onderaan een link naar de flyer voor dit onderzoek, het zou mij heel erg helpen als jullie deze rond willen sturen of bijvoorbeeld op jullie website of social media zouden willen plaatsen.

Alvast bedankt, ik hoor graag van jullie als jullie nog vragen of opmerkingen hebben.



Met vriendelijke groet,


Romy Verhoeven

PhD candidate (Voor)schoolse ontwikkeling in dove en slechthorende kinderen

Koninklijke Kentalis | Behavioural Science Institute (BSI) | Radboud Universiteit

Van Vollenhovenlaan 659-661 | 3527 JP Utrecht (Kentalis)

Comments


bottom of page